چگونه می توانیم لکه های آب را از روی ماشین تمیز کنیم؟
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

لکه های آب روی یک ماشین می تواند ظاهر یک کار رنگی در غیر این صورت زیبا را از بین ببرد. به نظر می رسد که آن بیضی ها و دایره های لبه سفید به راحتی با پارچه و آب پاشیده می شوند. اما در لحظه خشک شدن آب ، لکه ها دوباره برمی گردند. خوشبختانه لکه های آب موجود در اتومبیل با مواد متداولی که ممکن است از قبل در دست داشته باشید به راحتی پاک می شود.


آن لکه های آب روی ماشین شما چیست؟
لکه هایی که روی بدنه و شیشه اتومبیل شما وجود دارد ، بقایای شبح انگیز آب است - به خصوص آب سخت - که به خودی خود اجازه خشک شدن دارد.


تمام آب حاوی مواد معدنی است. آب سخت حاوی مواد معدنی بیشتری است. با تبخیر آب سخت ، مواد معدنی کمیاب مانند کلسیم و منیزیم باقی مانده است. اگر هنوز آب آن با حوله پاک شده بود ، هیچ لکه ای ایجاد نمی شد.

آنچه فقط به عنوان آزار دهنده و ناخوشایند آغاز می شود ، می تواند به شرایطی تبدیل شود که به رنگ ماشین شما آسیب برساند. هرچه مدت این رسوبات معدنی بر روی ماشین شما باقی بماند ، چسبندگی آنها سخت تر می شود. لکه ها و لکه ها ممکن است در سطح منقوش شوند و به روشهای بیشتری مانند شن و ماسه مرطوب یا حتی یک کار کاملاً جدید رنگ نیاز دارند.


برای بار دوم بشویید و خشک کنید
شستن ماشین ممکن است در وهله اول لکه های آب ایجاد کند. پس چرا شما می خواهید این کار را دوباره انجام دهید؟ آیا لکه ها فقط بر نمی گردند؟


لازم نیست. اول از همه ، برای هر روش پاک کردن لکه های آب که انتخاب می کنید ، باید مرحله اولیه ماشین خود را بشویید. با تلاش برای از بین بردن لکه ها ، ذراتی که باعث خراش سطح می شوند از بین می روند. نه تنها این بلکه شستشوی دوم با استفاده از تکنیک های بهبود یافته فقط ممکن است کلاهبرداری را به تنهایی انجام دهد.

شما به یک سطل تمیز آب گرم و صابون ، یک سطل دوم آب شستشوی تمیز ، یک دستمال شستشوی نرم و اسفنج ، یک شلنگ با آب شستشوی تمیز و حوله های خشک کن یا حوله های میکروفیبر نیاز خواهید داشت.

ماشین را همانطور که معمولاً می شوید بشویید ، با چند مورد استثنا:

از روش تمیز کردن دو سطل استفاده کنید ، جایی که دست تمیز کننده را برای تمیز کردن در آب صابون خیس می کنید. پس از تمیز کردن ، آن دستمالی را در سطل آب تمیز بشویید ، در آب صابون خیسانده و شستشو را ادامه دهید.
فقط وقتی سطح رنگ خنک است بشویید.
وسیله نقلیه را با آب تمیز از شلنگ کاملاً بشویید.
بلافاصله خشک کردن وسیله نقلیه را از بالا به پایین شروع کنید. برای حمله به آب قبل از تبخیر از یک دستیار کمک بگیرید.
اگر هنوز شستشو این کار را انجام نمی دهد ، سعی کنید از آب مقطر برای تمیز کردن ماشین استفاده کنید. اگرچه این یک گزینه گران قیمت است ، آب مقطر فاقد مواد معدنی است که بعداً باعث تجمع رسوب شود.

آبگیرهای تجاری آب
در مواقعی که باید نقاط موضعی لکه های آب را در اتومبیل خود از بین ببرید ، یکی از بهترین راه ها انجام این کار استفاده از پاک کننده تجاری لکه آب است.

همه لکه های پاک کننده مواد مختلفی دارند اما عناصر مشترک زیادی وجود دارد. آب مقطر تمیز و پایه ، همراه با روغن معدنی به عنوان روان کننده است. یک کیسه چربی از مواد دیگر به عنوان حلال ، جاذب ، بافر و نرم کننده عمل می کند.

پاک کننده های لکه های آب بهترین کار را روی رنگ ، شیشه ، کروم و فلزات دارند. هنگام استفاده با سطوح رنگ براق ایمن ترین آنها هستند و نباید در کارهای رنگی روی سطح صاف یا مات استفاده شوند.

پس از شستشوی مجدد و خشک شدن مجدد ماشین ، دستگاه پاک کننده لکه آب را با استفاده از کفگیر روی نقاط لکه دار قرار دهید. دقیقاً مانند واکس ماشین ، پاک کننده لکه را با دو یا سه پاس روی رنگ می مالند. کار را با مالش دادن پارچه های خشک و تمیز دور بریزید.

جزئیات رس
برای مناطق کوچک لکه های آب ، از ابزار محرمانه بازداشت کنندگان حرفه ای استفاده کنید: جزئیات رس. دقیقاً مانند خشت نرم هنرمند ، رس ریزه کاری در میله های کوچکی وجود دارد که می توان آن را ورز داد و شکل داد و تقریباً مانند پاک کن استفاده کرد.

رس جزئی با یک روان کننده استفاده می شود که همراه با محصول است. رس ریزه کاری برای قسمتهای کوچکتر و موضعی لکه های آب بهتر است. همچنین برای لکه های آب سمج بهترین است زیرا اساساً بقایای مواد معدنی را به زور از بین می برد.

فضای داخلی کثیف ماشین؟ بیاموزید که چگونه آن را به درستی تمیز کنید
سرکه
از سرکه غالباً به عنوان ماده ای معجزه آسا نام برده می شود که قادر به تمیز کردن کاشی ها ، شامپو زدن به سگ ها ، از بین بردن علف های هرز و افزایش عمر گل های شاخه بریده است. بنابراین جای تعجب نیست که سرکه می تواند در تمیز کردن لکه های آب از بدن ماشین و شیشه مفید باشد. سرکه سفید خفیف اسیدی است ، و آن را به عنوان یک رقیب موثر در برابر رسوبات قلیایی قرار می دهد.

شما به سرکه سفید ، آب مقطر ، یک سطل تمیز ، یک بطری اسپری ، یک حوله نخی قدیمی و حوله های کاغذی احتیاج دارید. پس از شستن اولین ماشین:

به مقدار مساوی آب مقطر و سرکه در بطری ریخته و آن را به آرامی تکان دهید.
با پاشش ترکیب کاملاً در سطح سطح ، شیشه یا بدنه ماشین را اشباع کنید.
بقیه محلول را همراه با حوله داخل سطل بریزید. در صورت نیاز محلول 50/50 اضافه کنید تا غوطه ور شود.
حوله را روی محلی که باید تمیز شود قرار دهید. بگذارید حدود دو دقیقه استراحت کند ، سپس از همان حوله برای از بین بردن لکه های آب استفاده کنید.
محل را با آب تمیز از یک شلنگ بشویید.





:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: